Trykkbølgebehandling Kristiansand – Kristiansand Osteopati og Fysioterapi

Trykkbølgebehandling Kristiansand – Effektivt og dokumentert

Dokumenterte undersøkelser viser at trykkbølgebehandling har en suksessrate på 70-80 prosent på mange kroniske tilstander. Tilstander som kan ha blitt behandlet på mange forskjellige måter på forhånd, responderer ofte veldig bra på trykkbølgebehandling.

Eksempler på dette er: musearm, akilles-smerter og smertefull skulder. Når du kommer til oss for trykkbølgebehandling vil vi foreta en grundig undersøkelse først. Hvis vi finner det nødvendig vil vi gjøre annen behandling før trykkbølgebehandlingen. Vi vil underveis, til enhver tid, informere om andre tiltak som ofte er nødvendige. For eksempel hvordan du skal bli satt i stand til å tåle den belastningen du utsetter deg for.

En fordel med trykkbølgebehandling er at den kan foregå uavhengig av medikamenter. Trykkbølgene stimulerer og hjelper kroppen med å reparere seg selv. Normalt sett vil en trykkbølgebehandling vare i fem til ti minutter. Selve behandlingen kan oppleves som ubehagelig, men de fleste kommer seg igjennom fem minutter uten problemer. Noen opplever også litt ubehag i timene etter en trykkbølgebehandling, men det går som regel over i løpet av et døgn.

Vi bruker trykkbølgebehandling på:

• hælspore
  • mortons nevrom